8 Şubat 2009 Pazar

unutmıyım diye yazmıştım... neyse ki...

bu aralar Derin'in hayal dünyasının renkliliği ve cümle kurmasındaki bariz farklılıkları gözlemliyorum. ve birçoğunu da not alıyorum. hani yavaş yavaş diyicem ama değil, kızım koşar adım büyüyor. işte bir kısmı:
benim yaşadığım: Derin öğle uykusuna yattığı zaman bazen evi tamamen sessize alıyorum. zili iptal edip, telefonları sessiz moda alıyorum. evde çıt çıkmıyor. ve arayanlara derin uyandıktan sonra dönüp, açıklama yapıyorum.

derin'in gözlemi: (elinde telefon) alooo, aaa iyiyim sen yaaapıyosun... kısım uyuyodu tiiiifonu sessiz yaptım. hııııı kaaakkktı şimdi oynuyooo. sen yapıyosun....

- baaabaaa, hoşgeeeedin. yapıyosun saçaklı (höööö !?!!!??? )

-pooooo (teletubbies oyuncağı) bak sana diyorum. kakamızı koooosete yapıcaz. soora popon yara olur. bak kokuyo püffff... kiyem süyim miii. hı süyimmii. pamam. sen bekle. sakın kaaakma. ben kiyem süüücem kızıma...

-esmaaa (başka bir oyuncak bebek) gudu gudu acıktımııı. neeefffiiisss ısmanak var burda. aç ağzını bakiiimmm. emekleri çiğğneeee pamam mı? aaazında tutarsaaaaannn nooolur? hııı nolur esma? ebbbeeeettt kusarsın... hı hııııı. yuttunmu? aaaaferimmm kızımaaaa...

-ama esmaaa ben basket oynamak istiyommm. çıkar elmisemi. benim oooo... (esmayı da kendi giydirmiştir bu arada ve şimdide sitem ediyor el kadar bebeğe)

derin'in odasındayım, dağınıklığı toplamak için. ayağım bir oyuncağa takılır ve oyuncak ses çıkarmaya başlar. derin salondadır ve seslenir.
- menim odam, menim oyncağım. bııııraaaakkkkk... menim o.
o zaman oyuncaklarını toplarmısın annecim bak odan çok dağılmış.
-pamam. annneee... senlen odamısı toplayalımmı? hııı bana kim yaaadım etmek istiyoooo? anne sen mi yaaadım etceksin... pamam. hadi toplayalım. (ve derin anında arazi olur)

benim herhangi bir sebeple ağladığımı görünce:
-anneee kafanı mı vurdun? pamam ağlama, ben buuudayım. öpiimmi? neren acıyooo? ağlama annee. ben geeedim.

...

...

...

...

süreeerr sürerrr... derin konuşur ve gider, ben şaşkınlığımla kalırım ardından...


12 yorum:

Turkuaz Deniz dedi ki...

annesi! lutfen aglama!

...

canim ne akilli, ne de guzel konusuyor:) yerim ben onu!

tuğba dedi ki...

derinnnn çok tatlısın kızım sen....maşallah sana...

anka dedi ki...

Ay çok şekerr maşşalahhh :)Allah hayırlı uzun ömürler versin çocuklarımıza da bize de.banner daki gözleri dolu hali içime dokundu,kıyamamm.sevgiler..

Selma dedi ki...

Kızlar böyle işte. Çok tatlı konuşuyormuş bıdık. Sanki seni taklit ediyor gibi. Aman hareket ve sözlerimize dikkat.Biri bizi taklit ediyor.

duygu dedi ki...

turkuaz denizcim,
ben ota moka ağlayan bir tipim. bir kitap, film, izlediğim dizi ağlatır beni. ama derinin gördüğü öyle hüngür şakır ağlama değil hani gözlerim dolsa bile üzülür.
ama ağlamak yok artık kızım üzülüyor.

duygu dedi ki...

tuğbacım,
teşekkür ederiz.

duygu dedi ki...

sevgili anka,
hoşgeldin...
gözleri hep ıslanır romantik şarkılarda. bana söyletmez mesela ayrılıklı ahh vahlı şarkılar tv de çıkarsa da izlemez izletmez. hisli kızım benim.
sevgilerimle...

duygu dedi ki...

sevgili selma,
kesinlikle taklit ediyor. artık sürekli teyakkuzdayım. her kelime özenle seçilir her harekete dikkat edilir. olsun bizim için de iyi oluyor böylesi :)
sevgilerimle...

Tanya's dedi ki...

Duyguuu,

Şahane..insan şaşıp kalıyor değil mi?

MoonSun dedi ki...

Ahhh kiyamam ben ona :))

duygu dedi ki...

-tanyacım,
şaşıp , aptala dönüp, bazen utanıp kalıyorum...
deli yahu bu çocuk!

-moonsuncum,
kıyma canım bende kıyamıyorum.

PrimaRima dedi ki...

ne güzel oluyor değilmi?
Hele hele onlar konuşurken hiç belli etmeden dinlemek kıs kıs gülmek...ben çok eğleniyorum o zaman.